REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU „LIGA KLAS” W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
Konkurs skierowany jest do uczniów wszystkich klas I-VIII.
Ma na celu:
- Integrację zespołów klasowych.
- Aktywizowanie uczniów do działań na rzecz klasy i szkoły.
- Wdrażanie do uczciwej rywalizacji.
- Przedstawienie zasad działania zgodnie z ideą „fair play”.
- Wspólną zabawę.
REGULAMIN
1. Konkurs trwa przez cały rok szkolny (od października danego roku do maja a w wyjątkowych sytuacjach do czerwca danego roku) .
2. Jego organizatorem i koordynatorem jest Samorząd Uczniowski z opiekunkami: P. Magdaleną Pastuszką oraz P. Martą Pohl-Szymenderą.
3. Klasy są zobowiązane do wykonywania zadań, za które będą otrzymywać punkty.
4. Wyniki za poszczególne zadania będą ogłaszane na tablicy ogłoszeń SU oraz w dzienniku elektronicznym Librus.
5. W czerwcu danego roku Samorząd Uczniowski poda klasyfikację generalną oraz uroczyście wręczy klasie na każdym poziomie nagrodę – niespodziankę.
6. Klasy z najwyższą ilością punktów otrzymają nagrody (I miejsce, II miejsce, III miejsce).
7. Pomysły dotyczące zadań będą zgłaszane przez członków SU na comiesięcznych zebraniach. Najlepsze pomysły otrzymają rangę zadania na dany miesiąc. Zadania będą ogłaszane z odpowiednim wyprzedzeniem na tablicy ogłoszeń SU oraz przez pocztę elektroniczną Librus.
8. Wśród zdań będą także miały miejsce akcje i zbiórki charytatywne ogłaszane przez Samorząd Uczniowski.
9. Zadania punktowane w ramach LIGI KLAS:
Ø Frekwencja klasy (% obecności)-semestralnie.
Ø Oceny z zachowania-semestralnie.
Ø Udział w konkursach ogłaszanych pod egidą Ligi Klas.
W zakresie frekwencji przydzielanie punktów raz w semestrze, po I i II semestrze nauki.
I miejsce: 60p, II miejsce: 50p, III miejsce: 40p, IV miejsce: 30 p, V miejsce: 20p. Raport składa koordynator klasy po porozumieniu z wychowawcą.
W zakresie oceny z zachowania przydzielanie punktów raz w semestrze, po I i II semestrze nauki. Pod uwagę będą brane klasy, które po danym semestrze uzyskają najwięcej ocen wzorowych, bardzo dobrych i dobrych. I miejsce: 70p, II miejsce: 60p, III miejsce: 50p, IV miejsce: 40p, V miejsce: 30p.
|
Procent uczniów biorących udział w akcji |
Punkty dla klasy |
|
96 – 100% |
+6 punktów |
|
86 – 95% |
+5 punktów |
|
68 – 85% |
+4 punkty |
|
50 – 67% |
+3 punkty |
|
35 – 49% |
+2 punkty |
|
0 – 34% |
+1 punkt |
|
Średnia frekwencja klasy |
Miejsce |
Punkty |
|
100% – 95% |
I miejsce |
60 pkt |
|
94% – 90% |
II miejsce |
50 pkt |
|
89% – 85% |
III miejsce |
40 pkt |
|
84% – 80% |
IV miejsce |
30 pkt |
|
79% – 75% |
V miejsce |
20 pkt |
|
Punktowe zachowania klasy |
Miejsce |
Punkty |
|
20 – 19 |
I miejsce |
70 pkt |
|
18 – 17 |
II miejsce |
60 pkt |
|
16 – 15 |
III miejsce |
50 pkt |
|
14 – 13 |
IV miejsce |
40 pkt |
|
Poniżej 13 |
V miejsce |
30 pkt |
Raport składa koordynator klasy po porozumieniu z wychowawcą.
Każdy nauczyciel może ( raz w semestrze) przyznać klasie: 5-25p za pomoc w realizowanych przez niego przedsięwzięciach.
10. W skład komisji oceniającej wchodzić będą opiekunowie Samorządu Uczniowskiego a także jego członkowie. W szczególnych przypadkach w skład komisji mogą wchodzić także nauczyciele przedmiotowcy a także dyrekcja szkoły.